Roads? Where we're going we don't need roads.

10 augustus 2018 - Wilderness, Zuid-Afrika

OVERZICHT REISVERHALEN

Afgelopen nacht regent het aardig voor de begrippen hier. Flinke buien kennen ze hier volgens mij niet, maar als het door blijft druppelen dan spoelt de dirtroad vanzelf weg. Het is echt een bende. Ik ben blij dat we een fatsoenlijke auto hebben aangezien her en der mensen van de weg glijden en vast komen te zitten. Dennis is helemaal in zijn nopjes en glibbert lekker door de modder. De auto ziet er niet meer uit, maar hij is zo blij als een klein kind met z'n 4x4.

Risico’s van een dirtroad Gevolgen van een dirtroad

Filmpje: Real dirt road met aan het einde een in de berm gestrande auto.

Het is jammer dat mijn broer dit stukje van het "Afrikagevoel" moet missen. Hij is inmiddels weer naar huis. Vanaf het moment dat hij hier uit het vliegtuig stapt is het telkens aardig mooi weer zonder regen.

Dinsdag op mijn verjaardag is het een heerlijke dag en ik voel me voor de tweede keer hier echt jarig. (Ook voor jullie: baie dankie almal! Leuk al die lieve berichtjes.) Op school word ik na mijn stroopwafeltraktatie toegezongen.

Toegezongen op school

Als "cadeau" mag ik "optreden" voor de klas. Een case enactment waarbij een student de practitioner speelt om te oefenen hoe het later in de praktijk zal gaan. Minder erg dan gewone presentaties die nog steeds mijn hobby niet zijn.

In de middag eerst even een bliksembezoek van nicht Monique met haar man en kinderen. Zij zijn op rondreis door Zuid-Afrika en zijn toevallig in de buurt. Blijft leuk om bekenden hier te zien. (Is er nog iemand die langs wil komen? Lijkt me leuk haha) Daarna gaan we vlug door want de middag is zo voorbij. We gaan naar Knysna elephant park. Ondanks dat wij er al geweest zijn, laten we het graag eens aan Arjan zien. Blijft geweldig.

Olifantje aaien op m’n verjaardag Blijven gave beesten

Tot slot is mijn dag helemaal compleet doordat we oppas hebben en we zonder kinderen bij een chique restaurant kunnen eten. Springbokkie carpaccio blijkt erg lekker. En ook de steaks van wildebeest, rund en struisvogel blijken een bijzondere ervaring.

Uit eten @ The girls on the square Wildmenu

De mannen gaan die week samen naar Botlierskop, een private game reserve in Klein Brak Rivier. Alleen de luipaard ontbreekt aan hun big five, maar verder zijn alle elementen aanwezig voor een geweldige dag. Voor mij vooral school en de standaard (ook leuke) dingen die we met ons gezin ondernemen. We hebben helemaal onze draai. De kinderen vermaken zich op school en ik met de studie.

Hugo vermaakt zich op school Dokter Hugo Sandart Heleen vermaakt zich op school Kindjes bij de opvang

Verder natuurlijk naar het strand:

Filmpje: Waterpret buffelsbaai

En na wat uitstapjes hier en daar is de vakantie van Arjan alweer voorbij.

Samen op pad

De tijd gaat zo snel, echt niet te doen. Op dit moment nog maar zeven weken waarvan drie stageweken. Inmiddels releasen we elkaar al volledig. Wat we nu nog leren zijn allemaal "extra" dingen. De nek voelt met name aan de voorkant nog wat onwennig, maar verder gaat het allemaal best lekker. Door ziekte van mijn huidige partner vraagt Gail vandaag of ik haar wil releasen. Dat voelt dan echter toch een brug te ver. Maar als er tegen je "I insist" wordt gezegd, dan kan je daar toch moeilijk iets tegenin brengen. Pff nou best spannend hoor om The Queen te releasen. Maar zeker waardevol. Ze is na de tijd helemaal content. Alleen bij het releasen van haar zitbotten deins ik blijkbaar wat weg. Geen verwonderlijk commentaar. Ik kan me namelijk voorstellen dat mijn onderbewuste het best een ding vindt om aan the royal buttocks te zitten. Al met al ben ik toch tevreden en blij met de ervaring! Fijn ook dat ik redelijk de baas was over mijn "kabouter", zoals Gail dat noemt. Ze heeft het over het negatieve stemmetje op je schouder. "We don't want a kabouter in the room." Dat is de reden waarom die buiten op het grasveld staat.

Kabouter @ academy

Eigenlijk is Gail nog niet eens de meest lastige klant. Er zijn grotere uitdagingen zoals kleine draakjes die niet stil blijven liggen

Lastige klanten

Hoe ik dat straks in de praktijk zal doen met buitengewoon bewegelijke kinderen, weet ik nog niet precies. De rest zie ik al aardig voor me. Ik ga iedere maandag, dinsdagmiddag en -avond en iedere vrijdag werken. We zijn bezig met het regelen van de kinderopvang en nu Dennis ook een baan lijkt te hebben, krijgt alles steeds meer vorm. Ik heb er helemaal zin in. Later volgt er meer info. Tot die tijd nog even hier de dingen afwerken. Maar nu is het eerst tijd voor een lang weekend. Ter compensatie van de nationale feestdagen waarop we gewoon aanwezig moeten zijn, hebben we maandag een dagje vrij. Tijd voor nog meer leuke dingen. Dennis en ik hebben weer een overnachting in de Gamkaskloof geboekt, maar door de regenval is het ook deze keer niet verstandig om de rit door de kloof te riskeren. We stellen het uit naar 1 september. Morgen heb ik daardoor kans om samen met medestudenten Karina en Irene op stap te gaan. Nu is het mijn beurt om Botlierskop te bezoeken. Fijn weekend allemaal!

MAILINGLIJST

1. Judith Rouwhorst:
    11 augustus 2018
    Ik heb die Botlierskop even opgezocht, en ik ga ook mee! Heerlijk laten verwennen en genieten! Ik mag aannemen dat Dennis "op afstand" heeft gesolliciteerd, anders komen jullie nog lang niet thuis! Tot gauw 👋👋
  2. Yvette:
    11 augustus 2018