It’s not the years honey, it’s the mileage.

29 juli 2018 - Wilderness, Zuid-Afrika

OVERZICHT REISVERHALEN

Wat een geweldige verjaardag, niet te doen! Ik ben eigenlijk pas overmorgen op dinsdag jarig, maar feestjes zijn natuurlijk wel zo prettig in het weekend, zodat we vrij van school zijn. Mijn lieve klasgenoten hebben kosten noch moeite gespaard. Een vorstelijk ontbijt, springende dolfijnen, een stralende zon, een stripper op het strand, een verrassend hoge golf die me onverwacht tot mijn achterwerk waterpret bezorgt, paragliders in de lucht, een serenade op de parkeerplaats, een prachtige locatie met een imposante tuin, lekker eten, geweldig gezelschap, leuke cadeaus en tot slot een adembenemende volle maan. Hoewel de organisatie beweert voor al deze facetten verantwoordelijk te zijn, betwijfel ik dat enigszins haha. Maar hoe dan ook is het een ervaring om nooit te vergeten!!

De dag begint met een ontbijt bij mijn broer in z'n hotel. Hij is sinds vrijdagmiddag in Wildernis en dus net op tijd om mijn feestje mee te pakken. Een prachtig luxe hotel met dito ontbijt.

Vorstelijk ontbijt

Daarna samen naar de markt in Sedgefield. De mannen droppen mij vervolgens bij het strand in Wildernis waar ik een aantal klasgenoten tref voor een strandwandeling. Ik vier mijn verjaardag samen met medestudent Irene die twee dagen eerder dan ik (vandaag dus) jarig is. We houden beiden enorm van het strand dus onze feestdag zou niet compleet zijn zonder een wandeling.

Irene en ik Beachwalk Paragliders

We treffen het enorm met het weer, zeker als je het vergelijkt met de dag ervoor. Waar hebben we dit toch aan verdiend? Behalve letterlijk, word ik ook figuurlijk van alle kanten in het zonnetje gezet. Zelfs de "parkeerwachter" bij de parkeerplaats van hotel Salina's zingt een serenade.

FIlmpje: Birthday serenade

Hierna gaan we naar ons huis voor, hoe kan het ook anders; een braai. Zoveel leuke mensen bij elkaar. Wat wil je nog meer?

Filmpjes:

Birthday braai

Leef!

Smokin’ hot

Goeie moves

Kinderdisco

Uitnodiging

De eerste braaiers Begin is er Hugo en Pomme Broer en zus Kinderen vermaken zich prima Hoeraa Gezelligheid Vanaf veranda Stuart en Annika Cadeautjes Dames bij de trap Zwaai Birthday girls Braaitalk Op de trap Zaynab en Annika Beside still waters birthday mansion Rond de braai Bijna jarige meisjes Eten op de trap Rooksignalen Met Zara de hond Prachtige volle rode maan Hugo bij volle maan

De maan begint heel bijzonder met een rode kleur waarna een mooie volle maan de boel verlicht. Niet weer te geven zo prachtig, dus de foto's zijn ook niet heel bijzonder. Maar daarnaast kan ik me voorstellen dat het sowieso niet een heel boeiend geheel is als je geen deel uitmaakt van het feestje. Gevalletje van you had to be there, maar bij deze is het blog een mooie herinnering voor onszelf...

Misschien zijn de belevingen van vandaag vermakelijker om te zien, Bij Oudtshoorn zijn heel veel Ostrich farms. Ik vind het echt grappige vogels. Leuk om ze te mogen voeren. Extra humor in slowmotion.

Fillmpje: Struisvogel voeren

Filmpje: Etende struisvogel in slowmotion

Hier ben ik nog blij. Dat verandert ietwat nadat ik een ritje heb gemaakt. Ik ga ervan uit dat het vergelijkbaar is met paardrijden en klim lekker naïef op de rug van één van de loopvogels. Misschien deed ik een beetje aan struisvogelpolitiek door te denken dat het overeen zou komen met paardrijden. Het lijkt echter eerder op een rodeo. Ik ben ervan overtuigd dat het gewicht geen enkel probleem is voor deze mega sterke beesten, maar verder vraag ik me af of het echt leuk is voor de dieren. Ik vind het niet fijn dat ik me schuldig heb gemaakt aan deze toeristische praktijken en wil voor het geval dat de beestjes er ongelukkig van worden, voor de zekerheid iedereen oproepen om het niet te doen. In plaats daarvan kan je beter even lachen om mijn foto's:

Slappe lach Ostrich riding

Gelukkig is de ervaring met giraffen vandaag zonder twijfel positief:

Filmpje: Girafje aaien

Filmpje: Girafje voeren

Arjan and friend Girafje voeren

Girafje aaien

Wat een bijzondere tijd is het hier toch! Busy making memories 💗

MAILINGLIJST

1. Monique Doderlein Doderlein de Win:
    30 juli 2018
    “Collect moments not things" #Mindfulness!
    Goed gelukt Carmen!
    Een Mindful groet, ook aan Arjan en Dennis
  2. Ingrid:
    30 juli 2018
    Een verjaardag om nooit te vergeten.
    Alvast gefeliciteerd voor morgen. :-)
  3. Judith Rouwhorst:
    30 juli 2018
    Wat een bijzonder weekend is dit geweest. Jullie maken prachtige herinneringen en mooie vriendschappen. Over een kwartiertje ben je jarig, maar deze verjaardag ga je niet meer vergeten. Dikke kus en knuffel 😘 en geniet!
  4. Riet:
    31 juli 2018
    Hoi Carmen, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet vandaag en de komende tijd van je verblijf in Zuid-Afrika. Groetjes Riet
  5. Anja vd Boom:
    31 juli 2018
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag op een bijzondere plaats. Geniet ervan .
  6. Sylvia:
    31 juli 2018
    Carmen, gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet ervan op deze bijzondere plek.
  7. Sabine Dearden:
    3 augustus 2018
    Nog gefeliciteerd, dat was een verjaardag om nooit te vergeten 😘