Houston, we have a problem.

25 juli 2018 - Wilderness, Zuid-Afrika

OVERZICHT REISVERHALEN

Stroomstoringen betekenen hier niet even een paar minuten zonder stroom. De eerste drie duren gemiddeld ieder een half etmaal. De vierde stroomstoring breekt het record. Bijna 24 uur zitten we zonder elektriciteit. In ons huis betekent dat ook geen water, aangezien de pomp het uit de grond moet halen. Je haren wassen met een fles water boven een teiltje en dat afvalwater vervolgens gebruiken om het toilet door te spoelen, zorgt de eerste keer voor wat vermaak. Inmiddels kan ik er iets minder om lachen. Ditmaal is het iets minder lokaal en wordt de rest van Wildernis ook getroffen. Daarnaast ligt zelfs heel Hoekwil, Kleinkrantz en Sedgfield plat. Dat deze keer ook de rest van mijn klasgenoten zonder stroom zit, heeft als voordeel dat we via WhatsApp op de hoogte gehouden worden over de situatie. Dat geeft ons de kans om de omgeving te ontvluchten. We rijden naar George om te ontbijten en vervolgens naar Mosselbaai en vertoeven daar een tijd in een indoor speelparadijs. Genieten van blije kindjes, werkende toiletten en warme kachel.

Inmiddels is dat achter de rug en lijkt de winter met vakantie. We hebben de kachel niet meer nodig. Sowieso qua weer met name overdag niet super veel te klagen hier. Aantal dagen regen is zelfs (nog net) op een hand te tellen. En overdag is het vaak goed vertoeven. Toch vind ik het jammer dat ik dit jaar de geweldige zomer in Nederland mis. Warmterecords worden gebroken. Letterlijk mijn hele leven nog nooit zo warm geweest. En net nu we ons zwembad eindelijk eens echt optimaal hadden kunnen benutten, zijn we er niet... Toch jammer.

Gelukkig hebben we genoeg compensatie van dit alles. We doen de hele tijd al wel leuke dingen, maar nu we over de helft zijn voelt het voor mij nog meer alsof we alles eruit moeten halen voor het voorbij is. Afgelopen weken echt veel leuke dingen gedaan ondanks dat kleine Mark met zijn ouders voor een paar maanden naar Malawi is en we dus wat lastig zitten qua oppas. Gelukkig kan onze huisbaas soms uit de brand helpen. Stephaan en Ronelle zijn dol op onze kinderen en grappig genoeg is dat andersom ook zo. Daardoor kunnen wij 's avonds mooi eens iets zonder Hugo en Heleen ondernemen. Met klasgenoten op een terras het WK volgen is bijvoorbeeld erg gezellig.

Halve finale WK voetbal

Daarnaast ben ik naar de film geweest. Echt genoten van even een break van student of mama zijn. De dag ervoor hebben Dennis en ik namelijk een poging gedaan om met de kinderen de nieuwe Incredibles te kijken. Heleen blijkt toch echt nog te klein om naar de bioscoop te gaan waardoor we halverwege de film vertrekken.

Ook op het feest met als thema bad taste/bling bling kan ik me uitleven. Dennis heeft geen zin in verkleden dus over oppas ook geen zorgen.

Bling bling/bad taste party Themeparty bling bling/bad taste

Dennis houdt tegenwoordig thuis zijn eigen feestjes. Heleen gaat namelijk sinds vorige week naar de opvang. De drie vakantieweken van Hugo waren een beetje de druppel voor Dennis en zijn ervaring van 24/7 met kinderen. Met deze oplossing lijken we allemaal helemaal blij te zijn.Heleen zit bij de poort al in haar autostoel te wippen omdat ze niet kan wachten om te "pelen, pelen" haha.

Heleen bij de opvang Samen bouwen bij de opvang Speelplezier Blij met de opvang

Met mijn studie gaat het nog steeds prima. Het grote examen van anatomie heb ik afgerond met een 9.8 en het examen van principles zelfs een tien terwijl ik zo tegen opzag. Na mijn vakantie kan ik meestal moeilijk de discipline vinden om te leren. De onderwerpen van de eerste twee toetsen liggen me gelukkig en behaal daardoor met weinig studietijd precies dezelfde cijfers als voor mijn examens. Deze week spijsvertering. Het anatomische gedeelte lukt me nog wel, maar het is meer de fysiologische kant waar nog wat werk ligt. Morgen een studyparty en dan komt het vast wederom goed. Inmiddels ook weer twee praatjes voor de klas achter de rug en volgens mij ben ik nu klaar met presentaties. Alleen nog een "case enactment" voor de klas. Er wordt op dit moment heel veel geoefend met allerlei casussen. Erg leerzaam en leuk.

Tijdens de praktijklessen hebben we inmiddels de achterkant van de nek behandeld. Nog even en we kunnen het van top tot teen.

releasen van C1 en occiput Looking for landmarks Releasen van de nek Looking for C5

PS Nog even een paar filmpjes die eigenlijk bij het vorige verhaal horen, maar die te leuk zijn om niet alsnog te delen:

Olifant naast de auto

Lachen naar de camera in Tsitsikamma

Hangbrug over Storms river in Tsitsikamma

MAILINGLIJST

1. Judith Rouwhorst:
    25 juli 2018
    Waar heb je zijn hoofd gelaten? 😉
  2. Monique Doderlein Doderlein de Win:
    26 juli 2018
    We hebben zeker een bijzondere zomer, maar een olifant inhalen zit er niet in.....#koester de ‘moments’.