They’re here.

18 mei 2018 - Wilderness, Zuid-Afrika

OVERZICHT REISVERHALEN

Maandag is de eerste visite uit Nederland gearriveerd. Gezellig, maar ook gek om bekenden hier zo ver weg van de Achterhoek te zien. Jasper en Laura maken met hun zoontje Boaz een rondreis door Zuid-Afrika en vereren ons met een bezoekje. We hebben bij ons thuis een braai (de vrouwen kijken toe hoe de mannen hun hobby uitoefenen) en voor we het weten zijn ze er weer vandoor. Dankzij het feit dat zij een waszakje voor me hebben meegenomen uit Nederland hoef ik overigens nu niets meer met de hand te wassen. Ik wist niet dat ze die dingen hier niet kennen dus ik ben dubbel blij met het bezoek.

Bezoek uit Nederland

Verdere hoogtepunten zijn er niet echt deze week. We hebben namelijk inmiddels al behoorlijk een routine en maken dus niet echt meer dingen mee die heel buitengewoon zijn.

Iedere ochtend brengen we Hugo en Mark naar school in Hoekwil.

Bijna klaar om naar school te rijden.

Daarna pikken we Yvon op en brengt Dennis ons naar de academy. Of ik stap in Hoekwil bij Yvon in de auto, dat wisselt.

Op maandagen en woensdagen hebben we langere lesdagen maar dat is gelukkig niet altijd even zwaar. Op onderstaande video zijn we bijvoorbeeld verschillende begrippen aan het leren mbt bewegingen. Hoe leer je begrippen als abductie, adductie, flexie of extensie beter dan door het gewoon maar te doen? Vervelend hoor dat studeren in Zuid-Afrika...

Anatomieles BSR Academy

Verder blijft het veel oefenen op elkaar. Voor mijn gevoel maken we al aardig wat vorderingen. We leren over de stresspatronen van de wervelkolom en het ilium en hoe we die allemaal moeten releasen.

Onder de gordel

Maar daarnaast is het ook de bedoeling om thuis te trainen. Gelukkig heb ik een wervelkolom uit de praktijk van één van mijn leraressen kunnen lenen. Met een deken erover die dienst doet als lichaam, voelt het nog enigszins realistisch ook. Het voordeel van Jane (iedere wervelkolom heeft hier een naam) is dat ik bij haar even de deken kan optillen en kan checken of ik inderdaad op de plaats ben waar ik wilde zijn. Dat gaat bij mijn levende oefenobjecten -Dennis en Hugo- ietwat lastiger.

Jane undercover

Op donderdagen werken de ouders van Mark buiten de deur en passen wij op. Meestal nemen we hem mee naar een restaurantje waar de kinderen samen iets lekkers delen en kunnen spelen.

Carrotcake

Van de week overigens ook nog op een terras onder een boom gezeten. Eén van de apen hield het eten vanuit die boom boven ons, goed in de gaten. Het blijft hier oppassen. Voor je het weet roven ze je bord leeg..

Brutale aapjes

Ondanks dat het vaak voorkomt, ben ik nog steeds niet echt gewend aan de apen. Ik blijf het telkens bijzonder vinden wanneer we ze op de weg of op het terras tegenkomen. Misschien komt dat doordat we thuis dankzij de waakhond op ons terrein geen apen hebben. Alle dieren in huis wennen dan weer wel. We hebben namelijk meer dan genoeg spinnen (gelukkig de hele grote al even niet meer gezien), motten (veel!), muggen (nog meer!) sprinkhanen, hagedisjes (gelukkig niet zoveel) en honderden kleine vliegjes.

Na de oppasmiddag op donderdag samen met klasgenoten studeren. Deze week meer gezelligheid dan nuttigheid. We hebben duidelijk een man nodig om het kletsen wat te minimaliseren.

Studytime

Op donderdag is het extra hard nodig om te studeren omdat we iedere vrijdag we een toets hebben. Na de 10 van vorige week, ben ik deze week gezakt naar een 9,5. Domme vergissing gemaakt door niet goed na te denken. Dat soort foutjes zijn jammer, maar nu heb ik tenminste weer de kans om mezelf volgende week te beteren ;)

Morgen is het zaterdag. Om de week rond te maken gaan we weer naar de markt. Ondanks gewoonte kan ik niet van saaiheid spreken en blijf ik genieten!

MAILINGLIJST

1. W te Pas:
    18 mei 2018
    Bedankt voor de reisblog blijf het interssant te vinden om te volgen succes met alles gr.
  2. Anki Peters:
    18 mei 2018
    Hoi hoi wat leuk weer om alles even te lezen over jullie.... Denk dat ik maar als proefpersoon maar jullie toe kom.... Zelfs de foto's van de massages maken mij jaloers......
  3. Monique Het Centrum van Zijn:
    19 mei 2018
    Klinkt allemaal heel Mindful Carmen....Fijn hoor.
  4. Henrike:
    19 mei 2018
    Fijn om te lezen dat t allemaal zo soepel verloopt. Studeer ... maar vooral geniet ze !!!
  5. Ingrid:
    20 mei 2018
    Routine in Zuid-Afrika is ook heel leuk om te lezen 😄